Deklaracja dostępności
DANE TELEADRESOWE JEDNOSTKI
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr. w Opolu im. Obrońców Westerplatte
ul. Reymonta 43
45-072 Opole
Telefon: 774542889
Strona internetowa: www.psp1.opole.pl
W/w jednostka zobowiązuje się zapewnić dostępność zgodnie z ustawami:
1. Z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się
2. Z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
3. Z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
I. Dostosowania zastosowane na stronie www:
1. Publiczna Szkoła Podstawowa Nr.1 w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie
w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Publicznej Szkoły Podstawowej Nr.1 w Opolu.
2. Dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Na stronie występują Filmy.
- Pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie
z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. - W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy
o telefon do Szkoły w celu umówienia się na przeczytanie niedostępnego dokumentu.
3. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
a) pochodzą z różnych źródeł,
b) opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
c) posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
d) opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
4. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
5. Serwis jest zgodny ze standardami W3C: HTML 5, WCAG 2.0 (Podwójne A).
6. Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
8. Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące: zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu, zmiana odstępów między wierszami.
9. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
10. Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt
z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
11.Serwis posiada mapę strony.
II. Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Toman, adres e-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 454 28 89. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
- We wszelkich kwestiach dotyczących dostępności prosimy o kontakt pod adresem
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pod numerem tel.:77 454 28 89. Osobą odpowiedzialną jest Dyrektor PSP nr 1 w Opolu w Opolu Jolanta Langos Stępień. - W/w drogą mogą również Państwo składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Żądanie postaramy się zrealizować niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, poinformujemy o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie będzie możliwe, zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do informacji.
III. Dostępność architektoniczna
Publicznej Szkoły Podstawowej Nr. 1 w Opolu
- Do budynku prowadzą 2 wejścia: 1 wejście główne od Reymonta niepozbawione barier architektonicznych w postaci schodów bez podjazdu i windy. Drugie wejście w tylnej części budynku od strony boiska szkolnego od strony Ulicy Targowej
Przy wejściu głównym do budynku znajduje się przystanek autobusowy linii miejskich: 3, 8, 10, 11, 12, 16, 17, 21.
- W budynku nie ma windy.
- Sekretariat szkoły znajduje się na parterze. Z wejścia głównego prowadzą tylko schody
- Pomieszczenia Publiczna Szkoła Podstawowa w Opolu są nie dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich..
- Korytarze na poszczególnych piętrach umożliwiają swobodne wyminięcie się dwóch osób. Klatka schodowa pełni też funkcje drogi ewakuacyjnej wyposażonej w znaki
i piktogramy ewakuacyjne zgodne z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Schody na klatce są szerokie, zaopatrzone w stabilną barierkę-poręcz. - W szkole brak jest toalety dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W Publicznej Szkole Podstawowej w Opolu jest możliwość skorzystania
z tłumacza polskiego języka migowego.
- Osobom niesłyszącym oraz osobom, które mają trudności w komunikowaniu się i które potrzebują w związku z tym wsparcia w kontaktach, szkoła umożliwia bezpłatne skorzystanie przy załatwianiu spraw z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika po wcześniejszym zgłoszeniu.
Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, osoba zainteresowana zobowiązana jest zgłosić co najmniej 3 dni robocze przed zdarzeniem
- za pośrednictwem poczty
- telefonicznie za pomocą osoby trzeciej na numer telefonu: 77 454 28 89
- elektronicznie na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - osobiście w Publicznej Szkole Podstawowej w Opolu.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji
w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych – załącznik do Obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2017 (Dz.U.poz.2247)
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848)
- Szczegóły
Wykaz regulaminów:
- Instrukcja kancelaryjna,
- Instrukcja ochrony danych osobowych,
- Instrukcja porządkowa,
- Instrukcja składnicy akt,
- Instrukcja w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych
- Instrukcja w sprawie zabezpieczenia mienia szkoły oraz odpowiedzialność za to mienie.
- Instrukcja: bezpieczeństwa pożarniczego dla obiektu szkoły, na stanowisku pracy z komputerem, drukarką., kserokopiarką i przy pracach administracyjno - biurowych, postępowania na wypadek pożaru, przeciwpożarowa ogólna, obiegu i kontroli dokumentów księgowych.
- Jednolity rzeczowy wykaz akt,
- Kodeks etyczny nauczyciela,
- Kodeks etyczny pracownika samorządowego,
- Kryteria Ruchu Kadrowego Nauczycieli
- Organizacja i przeprowadzanie przedsięwzięć edukacyjno – wychowawczych „Zielona szkoła”,
- Organizacja Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej,
- Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach,
- Plan postępowania na wypadek przyjęcia ewakuowanej ludności z zagrożonych rejonów miasta Opola w szkole,
- Procedury oceny pracy nauczyciela,
- Program Kontroli Zarządczej,
- Regulamin biblioteki szkolnej,
- Regulamin doskonalenia zawodowego nauczyciela
- Regulamin dyskoteki szkolnej
- Regulamin dyżurów nauczycieli,
- Regulamin Komisji Skontrowej
- Regulamin kontroli wewnętrznej.
- Regulamin korzystania z pracowni komputerowej, przyrody, techniki i sal gimnastycznych.
- Regulamin korzystania z sieci internetowej, zabezpieczania, kontroli i archiwizacji danych.,
- Regulamin korzystania z sieci komputerowej,
- Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze
- Regulamin organizacyjny
- Regulamin pobytu ucznia w szkole,
- Regulamin pracy,
- Regulamin przeprowadzania egzaminów poprawkowych,
- Regulamin przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych na stanowisku urzędniczym,
- Regulamin przeprowadzania pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym i socjalnym dla uczniów,
- Regulamin przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę dla pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym urzędniczym,
- Regulamin przyznawania nauczycielom nagród Dyrektora Szkoły.
- Regulamin samorządu uczniowskiego.
- Regulamin świetlicy.
- Regulamin tworzenia i gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- Regulamin Udzielania Zapomóg Zdrowotnych dla Nauczycieli oraz Nauczycieli Emerytów i Rencistów,
- Regulamin wewnętrzny Rady Pedagogicznej,
- Regulamin wycieczek i innych imprez krajoznawczo – turystycznych,
- Regulamin wycieczek szkolnych,
- Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych
- Statut Rady Rodziców.
- Statut szkoły,
- Szczegółowe procedury dopuszczania programów nauczania do użytku szkolnego,
- Ujednolicona dokumentacja zasad rachunkowości.
- Zasady bezpieczeństwa w szatni szkolnej,.
- Zasady dotyczących przerw śniadaniowych dla uczniów,
- Zasady i kryteria określające podział środków finansowych na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
- Zasady przydzielania dodatku motywacyjnego nauczycielom,
- Zasady rozliczania kosztów związanych z podróżami służbowymi na terenie kraju i poza granicami kraju
- Zasady wynajmu pomieszczeń szkolnych,
- Zbiór danych osobowych,
- Szczegóły
konto |
Majątek |
Kwota w zł. |
011 |
Budynek szkołyOgrodzenie Grunty Pozostałe środki trwałe |
2 080 966,23 140 334,96 744,36 788 403,39 |
Razem: |
3 010 448,94 |
|
013 |
Pozostałe środki trwałe |
520 769,76 |
014 |
Zbiory biblioteczne |
182 655,75 |
020 |
Wartości niematerialne i prawne |
33 107,22 |
Razem: |
756 532,73 |
|
Ogółem: |
3 746 981,67 |
- Szczegóły