W dniach 16-17 listopada 43 uczniów w dwóch grupach wiekowych (Benjamin kl. IV-VI, Skrzat kl. I-III) zmagało się z zadaniami Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr. Koordynatorem konkursu była pani: Anna Wilk.
Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia analitycznego, algorytmicznego i komputacyjnego oraz popularyzacja umiejętnego posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych. Konkurs Bóbr przyczynia się również do wyrównania szans uczniów, którzy mają dostęp do komputera lub go nie mają oraz do stworzenia okazji do wymiany doświadczeń i wiedzy między uczniami i nauczycielami z różnych szkół z całego świata.
Zadania konkursowe:
W konkursie uczniowie otrzymają do rozwiązania 15-24 zadań (w zależności od grupy wiekowej). Uczestnicy zaczynają konkurs z danym kapitałem punktów, a następnie mogą otrzymać dodatkowe punkty lub je stracić, w zależności od udzielanych odpowiedzi.
Zadania są w formie testowej. Aby rozwiązać zadanie należy: wybrać jedną poprawną odpowiedź spośród na ogół czterech możliwych, wpisać odpowiedź w okienku lub wykonać inne czynności w interakcji z komputerem prowadzące do rozwiązania. Rozwiązania można poprawiać.
Zadania na ogół są związane z analizą i rozwiązaniem różnych sytuacji problemowych, które często są związane z innymi przedmiotami nauczania, takimi jak: język ojczysty, języki obce, geografia, historia, sztuka, technika, czy informatyka.