Klasa IV A W naszej klasie jest 23 uczniów, 12 chłopców i 11 dziewczyn. Wśród nas jest: Agnieszka, Ania, Adam, Grzegorz, Jakub,  Jan, Joanna, cztery Julie, Krzysztof, Laura, Maciej, Maria, Marcel, Michał, Oliwier, Przemek, Sebastian, Tomasz, dwie Wiktorie. Naszą wychowawczynią jest p. Dorota Polit- Szczotka.

13 listopada kilka osób z naszej klasy udało się pociągiem do Wrocławia do opery na spektakl „Sid, wąż, który chciał śpiewać”. Opera zrobiła na nas ogromne wrażenie. Po spektaklu szukaliśmy oczywiście krasnoludków dookoła Rynku.

Dzień Pluszowego Misia przypadający na 25 listopada w tym roku obchodziliśmy 23 listopada. Większość z nas przyniosła swoje ukochane misie oraz inne maskotki. Ogromny wór maskotek hospicjum dziecięcemu podarowała Wiki Z.

26 XI 2012 r.w Miejskiej Bibliotece Publicznej przy ul. Minorytów odbyło się spotkanie ze znanym dziecięcym pisarzem  Grzegorzem Kasdepke, który mówi o sobie, że jest stuprocentowym bajkopisarzem. Napisał  m.in. Kacperiadę, Kuba i Buba czyli awantura do kwadratu, Bon czy ton: Savoir-vivre dla dzieci. Byliśmy tam, tzn. kilka dziewczyn zainteresowanych twórczością i sylwetką pana Kasdepke ( Julki psiapsiółki, Agnieszka- robiła zdjęcia, Marysia i Laura).

29 listopada uczestniczyliśmy w dyskotece andrzejkowej. Julka, Marysia i Adam brali udział w konkursach tanecznych. Część się bawiła, cześć biegała a inni podpierali ściany, jak to bywa na takiej imprezie.

14 grudnia poszliśmy do Teatru Lalki i Aktora na spektakl „Mr Scrooge” czyli adaptację „Opowieści wigilijnej”. To chyba najlepszy spektakl, na jakim byliśmy do tej pory.

Co robią chłopcy na przerwach? Większość w skupieniu, w grupie, ale na osobnych „gadżetach” ćwiczy sprawność.

Kiermasz Świąteczny – przygotowaliśmy na niego bombki i stroiki, które zostały sprzedane pierwszego dnia. Widzieliśmy, kto je kupił. Oczywiście rodzice upiekli pyszne ciasta i ciasteczka, jak zwykle nie zawiedli.

21 grudnia odbyła się klasowa Wigilia. Niestety nie było nas wszystkich z powodu szalejącej grypy. Złożyliśmy sobie życzenia, śpiewaliśmy kolędy, zjedliśmy pyszne wypieki przygotowane przez rodziców. Oby w przyszłym roku było tak sympatycznie i spokojnie jak na Wigilii.

Uczniowie wyróżnieni, średnia ocen z I semestru :
6. Julia Szyryk 5,0
7. Julia Jura  4,9
8. Laura Wilczek 4,9

2 lutego byłam na spotkaniu z pisarka Elżbietą Bednarczyk w MBP przy ul Minorytów. Pisarka pochodzi z Polski, ale od 20 lat mieszka w Australii. Książki pisze już 15 lat. Najpierw przeczytała nam książkę pt. ,, Chciwy niedźwiadek". Wszyscy kumkali do książki ,,Nocne rozmowy''. Podczas spotkania zadedykowała dwa wiersze dla rodziców. Potem jeszcze przeczytała fragment książki ,,Kłótnia w tornistrze''. Na koniec opowiedziała nam o szkołach w Australii, domach, roślinach, parkach, zwierzętach i miastach oraz pokazała zdjęcia z Australii. Agnieszka Brachman

2 marca - Dzień Otwarty. Marysia, Laura, Julka Sz. i Julka K. czyli aktyw biblioteczny ,występowały kilkakrotnie przed przyszłymi uczniami i ich rodzicami w krótkim przedstawieniu o magii książek i ich szanowaniu.

7 marca zabraliśmy po cztery jajka ugotowane na twardo i udaliśmy się do Muzeum Wsi Opolskiej na lekcję poświęconą zwyczajom Wielkanocnym na Śląsku Opolskim. Malowaliśmy jajka woskiem pszczelim, te pofarbowane drapaliśmy lub odbarwialiśmy octem. Nauczyliśmy się wykonywać pisanki i kruszonki. Oprócz tego wysłuchaliśmy o tradycjach związanych z Wielkim Tygodniem, symbolice potraw w koszyczku i kolorach jajek. Już wiemy, komu jakie jajko dać.

Dzień 1. Biskupin. Wreszcie doczekaliśmy się naszej klasowej wycieczki.15 kwietnia o godzinie 6:00 nad ranem spotkaliśmy się wszyscy razem na parkingu, gdzie czekał już na nas autobus. Jechaliśmy 4 i pół godziny. Zanim dojechaliśmy do naszego ośrodka w Biskupinie zwiedziliśmy piękny zamek w Rogalinie zbudowany przez hrabiego Raczyńskiego ,zachwycaliśmy się obszernym ogrodem otaczającym ten piękny zamek. W tym pięknym ogrodzie znajdują się również trzy dęby, pomniki przyrody, które mają ponad sto lat. Następnie udaliśmy się do Poznania, gdzie zwiedziliśmy Katedrę św. Wojciecha, Starówkę i Ratusz. O 18:30 dojechaliśmy do naszego ośrodka, gdzie po męczącym dniu zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się do naszych pokoi.

Dzień 2. Żnin, Biskupin i dużo atrakcji. Rano zjedliśmy śniadanie i udaliśmy się na stację kolejki wąskotorowej. Gdy podjechał do nas ten mały pociąg zajęliśmy miejsca i ruszyliśmy w drogę. Pierwszym przystankiem była Wenecja. Miasto to położone jest pomiędzy trzema przepięknymi jeziorami. Zobaczyliśmy również ruiny  kiedyś wielkiego zamku zbudowanego przez Mikołaja Nałęcza. Gdy zakończyliśmy podróż udaliśmy się do naszego ośrodka na obiad. Następnie zobaczyliśmy pozostałości po drewnianym grodzie naszych przodków i jego rekonstrukcję czyli Biskupin. Potem pojechaliśmy na lekcję lepienia naczyń z gliny, czyli starego sposobu garncarstwa. Pod koniec dnia poszliśmy na plac zabaw. Wieczorem było ognisko. Po tym pięknym dniu wróciliśmy do naszych pokoi.

Dzień 3. Mysia Wieża, Gniezno i lekcja muzealna. Po śniadaniu spakowaliśmy się i jeszcze bez wszystkich toreb pojechaliśmy autobusem do bardzo wysokiej Mysiej Wieży, z której jest widok na całą Kruszwicę i wielkie oraz głębokie jezioro Gopło. Następnie zobaczyliśmy słynne Drzwi Gnieźnieńskie ,na których pokazane są  sceny z życia św. Wojciecha. Potem poszliśmy do muzeum, gdzie widzieliśmy bardzo ciekawe filmy na temat życia starożytnych ludzi, ich tradycji, ich wojen i ich wodzów. Po tej interesującej prezentacji udaliśmy się na lekcję muzealną. Budowanie średniowiecznego grodu”.  Po zjedzeniu obiadu pożegnaliśmy się z ośrodkiem i ruszyliśmy w drogę powrotną do Opola. To była bardzo ciekawa i interesująca wycieczka. Joanna Dulas

5 czerwca poszliśmy do RCRE w ramach projektu „Fascynujący świat nauki i technologii”. Uczestniczyliśmy w zajęciach w pracowniach: gimnasticum, roboticum, mechanicum, instrumentarium, humanicum i kinecticum, która cieszyła się sporym zainteresowaniem. To wspaniałe miejsce, szkoda że nie ma tam codziennie lekcji. Zjedliśmy drugie śniadanie i obiad, bawiliśmy się robotami, jeździliśmy „Stefanem”, robiliśmy ciekawe doświadczenia, graliśmy na instrumentach, poznaliśmy ludzkie ciało i wiele innych rzeczy.

10.06.2013  uczestniczyliśmy w zajęciach tanecznych „Royal Center Dance” prowadzonych przez znanego niektórym z przedszkola pana Tomka.

11 czerwca poszliśmy do Archiwum Państwowego na wystawę: „Skarby Archiwum Państwowego w Opolu”. Zobaczyliśmy m.in. bezcenne dokumenty pergaminowe oraz tzw. księgę głubczycką z XV w., o której opowiadał przebrany w strój mnicha-skryby pracownik Archiwum oraz  afisze i plakaty z okresu Polski Ludowej oraz mapy z terenu byłej Rejencji Opolskiej.

21 czerwca 2013 r. Marysia Mikzińska zajęła III miejsce w 8. Wojewódzkim Konkursie Recytatorskim dla Dzieci w Języku Angielskim. 24 czerwca odbył się konkurs „ Z angielskim za pan brat”, wygraliśmy z IV b

25 czerwca odbył się konkurs „W świecie baśni” dla klas czwartych. Rozwiązywaliśmy krzyżówki, wykreślaliśmy imiona bohaterów w diagramie, oddzielaliśmy groch od fasoli, na podstawie fragmentów baśni i ilustracji odgadywaliśmy ich tytuły i autorów. Zwyciężyła klasa IV b, mamy rewanż po wczorajszym konkursie języka angielskiego.