Projekt Fascynujący Świat Nauki i Technologii- informacje  KLIKNIJ

  

W ramach projektu „Fascynujący świat nauki i technologii” uczestniczyliśmy w zajęciach w „Muzeum Śląska Opolskiego” Zajęcia odbywały się w godzinach od 9.00 do 14.15. To był dzień niezapomnianych wrażeń. Najpierw odwiedziliśmy sale muzealne aby dowiedzieć się  czym był gród, kto go zamieszkiwał i czym zajmowano się kilka wieków temu. Obejrzeliśmy eksponaty świadczące o tym, jak dawniej toczyło się życie w grodzie. Potem zapoznaliśmy się  z historią i zabytkami naszego miasta. Obejrzeliśmy zdjęcia, film a potem udaliśmy się na krótki spacer po Opolu. Po powrocie do muzeum były warsztaty plastyczne. Każdy z nas lepił w glinie Wieżę Piastowską w Opolu. Po zajęciach plastycznych udaliśmy się na obiad a potem znów czekała nas niespodzianka. Pani Bernadetta Warchał- prowadząca zajęcia zapoznała nas z kodeksem rycerskim, później każdy z nas mógł przebrać się w strój z tamtych lat by wziąć udział w korowodzie a także w pasowaniu na rycerza. Ale to nie koniec. Podsumowaliśmy naszą wiedzę, po tak ciekawych zajęciach znów udaliśmy się do muzealnych sal a tam przygotowano dla nas quiz i zagadki, mogliśmy także przymierzyć rycerskie nakrycia głowy. Po krótkim odpoczynku znów były warsztaty plastyczne. Każdy z nas otrzymał drewnianego konika i mógł go pomalować wykorzystując swoją bogatą wyobraźnię. Było super!!!

 

22 stycznia 2014 w ramach projektu „Fascynujący świat nauki i technologii” udaliśmy się Muzeum Śląska Opolskiego na zajęcia poświęcone zabytkom przemysłowym XIX wieku, tworzenia linorytów i zwiedzanie kamienicy czynszowej. Najbardziej podobały się nam zajęcia z linorytu i oglądanie w kamienicy „zabytkowych” dla nas przedmiotów, np. gramofonu, maszyny do pisania, nakręcanego telefonu, ręcznych pralek, nocnika i innych nowości z zeszłego wieku.

 

 

 

Klasa 4B. Tuż przed feriami w ramach projektu  ” Fascynujący świat nauki i technologii” wzięliśmy udział w  zajęciach w Muzeum Śląska Opolskiego.  Poznaliśmy historię początków naszego miasta, dowiedzieliśmy się jak się rozwijało, a  podczas krótkiego spaceru zobaczyliśmy  kilka opolskich zabytków. Z gliny ulepiliśmy wieże-niekoniecznie piastowskie, a z okazji  14 lutego ozdabialiśmy walentynkowe, piernikowe serca. Super zabawa!

 

 

 

KLASA 1C. Realizując program „Fascynujący świat nauki i techniki” uczestniczyliśmy w szeregu bardzo ciekawych zajęć. Byliśmy w Centrum Nauk Przyrodniczych gdzie poznaliśmy mnóstwo informacji ze świata fizyki i muzyki. Kolejną atrakcją była wizyta w Filharmonii Opolskiej gdzie uczestniczyliśmy w zajęciach matematycznych, plastycznych i muzycznych. Tutaj szukaliśmy matematyki w muzyce, poznaliśmy nową technikę malarską – puentylizm, poczuliśmy co to jest rytm. Niektórzy z nas mieli okazję dyrygować kwartetem smyczkowym.  Oszołomieni ilością zdobytej  wiedzy i doświadczeń zawsze  trochę zmęczeni, ale szczęśliwi wracaliśmy do szkoły.

 

KLASA 1C. W ramach   projektu „Fascynujący Świat Nauki i Techniki” braliśmy udział w zajęciach pt. „Zegary i zegarki”. Podczas zajęć dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o zegarach. Poznaliśmy  historię zegara, obejrzeliśmy film o najstarszym zegarze w Polsce . Dowiedzieliśmy się jakie funkcje spełnia zegar w naszym życiu.  Wybraliśmy się na spacer po Opolu i odnaleźliśmy zabytkowy zegar słoneczny i nie tylko.   Szukaliśmy zegarów we wszystkich możliwych urządzeniach. Spotkaliśmy się z Panem Arkiem -naszym woźnym,  który opowiedział nam jak działa szkolny dzwonek i skąd wiadomo, że jest już czas na przerwę.  Policzyliśmy wszystkie zegary w szkole. Nauczyliśmy się odczytywać pełne godziny wiemy jak śpiewająco odpowiedzieć na pytanie „ What time is it?”. Odwiedziliśmy zakład pana zegarmistrza, który opowiedział nam jak działa zegar. Poznaliśmy różne typy zegarów i wiemy co to jest koperta,  tarcza, jak nazywają się wskazówki  i gdzie znajduje się serce zegara.  Porównaliśmy mechanizmy tych całkiem małych i tych dużych zegarów. Poznaliśmy narzędzia jakie wykorzystuje zegarmistrz w trakcie pracy. Na zakończenie projektu  samodzielnie zaprojektowaliśmy, a potem wykonaliśmy różnego typu zegary.  Zadanie to zajęło nam sporo czasu dlatego spotkaliśmy się w sobotę żeby je wykonać. Była to bardzo pracowita, ale też bardzo udana sobota.  Wszyscy wraz z panią Olą byliśmy bardzo zadowoleni z realizacji projektu. Efekty naszej pracy wszyscy mogli podziwiać odwiedzając naszą klasę, gdzie urządziliśmy Zegarową wystawę.