Powrót na górę

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Opolu

im. Obrońców Westerplatte

Wyszukaj

Klasa 4A To my – klasa 4a! Jest nas aż dwudziestu siedmiu: 15 chłopców i 12 dziewczynek, w tym aż połowa to Wiktorie. Naszą wychowawczynią jest pani Ewa Holc, z którą także odkrywamy tajemnice przyrody. Przewodniczącymi klasy są Tytus Łysiak i Michał Radziwoń, a nad finansami będzie czuwać Wiktoria Roszczak. Czeka nas wiele zmian, nowi nauczyciele i nowe przedmioty. Przed nami ciekawy rok, dużo nowych wyzwań i atrakcji.

12 września poszliśmy na pierwszą wyprawę jako czwartoklasiści. Nasza pani zabrała nas na wystawę pt. „Odnawialne źródła energii na Opolszczyźnie”. Po obejrzeniu wystawy ciekawych zdjęć prezentujących m.in. wiatraki i zapory wodne, udaliśmy się na krótki spacer po śródmieściu. Obeszliśmy rynek i plac Wolności. Było bardzo wesoło.

13 listopada poszliśmy do Centrum Nauk Przyrodniczych. Braliśmy udział w dwóch ciekawych zajęciach zatytułowanych „Ziemia – nasza planeta”. Uczyliśmy się dbać o przyrodę… po angielsku. Rozszyfrowaliśmy apel wzywający do ochrony przyrody i kolorowaliśmy model Ziemi w dość nietypowy sposób. Potem byliśmy na zajęciach chemiczno - fizycznych. Oglądaliśmy przepiękne kolorowe minerały, które tworzą skorupę ziemską. Próbowaliśmy także oczyścić wodę z kredy. Wykorzystaliśmy do tego filtry. Czuliśmy się jak prawdziwi odkrywcy i badacze.

6 grudnia odwiedziły nas prawdziwe „samorządowe” Mikołajki i Diabełki. Mimo że, niektórzy zaliczyli „klapsa” od Diabła, wszyscy dostaliśmy słodkości. Czyżby znaczyło to, że byliśmy grzeczni? Potem z okazji mikołajek poszliśmy do kina na  film pt. „Lodowa kraina”. Oczywiście zaopatrzyliśmy się w popcorn i napoje. Film bardzo nam się podobał.

Wigilia w klasie 4a
20 grudnia, tuż przed zimowa przerwą świąteczną, odbyła się nasza klasowa Wigilia.
Gdy przyszliśmy do szkoły obejrzeliśmy jasełka przygotowane przez uczniów klasy 6a. Podczas przedstawienia śpiewaliśmy kolędy. Po powrocie do sali złożyliśmy sobie życzenia łamiąc się tradycyjnie opłatkiem. Potem zjedliśmy barszcz z uszkami. Oprócz tego było mnóstwo słodyczy, pierniczków i ciasteczek. Pewnie uzbierałoby się 12 rodzajów. Potem śpiewaliśmy kolędy.

Ułatwieniem była nasza tablica multimedialna, bo pokazywał się na niej tekst pieśni. A na koniec dla grzecznych dzieci gwiazdka przyniosła prezenty pod choinkę. Wszyscy dostali drobne upominki, pani także. Na zakończenie obejrzeliśmy film animowany „Myszka Miki i bardziej bajkowe święta”. Zrobiło się bardzo świątecznie i miło. Przed nami długi odpoczynek i przerwa świąteczna. Zobaczymy się dopiero w Nowym Roku!

17 maja, w sobotę, przyszliśmy do szkoły. Nasza pani razem z wychowawczynią klasy 4b przygotowała dla nas zajęcia związane z realizacją projektu „Fascynujący świat nauki i technologii”. My poszerzaliśmy naszą wiedzę o lesie, realizując ścieżkę matematyczno – przyrodniczą „W leśnym skarbcu”. Podzieliliśmy się na 4 drużyny i rozwiązywaliśmy kolejne zadania, np. określaliśmy gatunki drzew iglastych, poznawaliśmy piętra roślinności w lesie, układaliśmy kodeks dobrego zachowania w lesie i broszury „reklamujące i promujące” środowisko leśne. Cała ta wiedza będzie nam potrzebna podczas kolejnych spotkań, które odbędą się za dwa tygodnie na Wyspie Bolko.

Na jednej z lekcji przyrody w maju poznawaliśmy zasady pierwszej pomocy przedmedycznej. Lekcja była bardzo ciekawa. Pani studentka pokazała nam filmy instruktażowe. Dowiedzieliśmy się, jak postępować w przypadku skaleczenia, stłuczenia, poparzenia, krwotoku z nosa.  Nauczyliśmy się unieruchamiać kończyny w przypadku zwichnięcia i złamania. Mimo że temat był bardzo poważny, śmiechu było co niemiara, bo niektórzy zapędzili się i zamiast obandażowania czoła Wiktorii, zabandażowali jej całą twarz. Wyglądała prawie jak mumia.

W dniach 21- 22 maja byliśmy na klasowej wycieczce. Towarzyszyła nam klasa 4b. Pojechaliśmy na południowy wschód Polski – do Krakowa i Bochni. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Stare Miasto w Krakowie. Zanim dotarliśmy na Wzgórze Wawelskie i zamek złożyliśmy wizytę smokowi  wawelskiemu, który na „zawołanie” zionął ogniem. Następnie z panią przewodnik odwiedziliśmy Katedrę Wawelską i wdrapaliśmy się na wieżę, gdzie obejrzeliśmy potężny dzwon Zygmunta. Ponoć dotknięcie jego kilkusettonowego serca przynosi szczęście. Na dziedzińcu zamkowym poznaliśmy bardzo sympatycznych turystów z Turcji, którzy uczyli nas ludowych tańców.  Z Wawelu przeszliśmy na Rynek, gdzie zwiedziliśmy Kościół Mariacki, kupiliśmy pamiątki w Sukiennicach, nakarmiliśmy preclami gołębie i pod pomnikiem Adama Mickiewicza zrobiliśmy grupowe zdjęcie.

Późnym popołudniem pojechaliśmy do Bochni, gdzie zjechaliśmy ponad 200 metrów pod ziemię. Tam, w kopalni soli, czekało na nas mnóstwo atrakcji. Po zjedzeniu obiadokolacji, poszliśmy na nocne zwiedzanie kopalni. Udało się nam przejechać jeden z korytarzy podziemnym pociągiem, „spotkać” wielu polskich królów, Świętą Kingę, a nawet wielu górników, którzy żyli i pracowali w kopalni kilkaset lat temu. Na zakończenie można było zjechać 140 metrową zjeżdżalnią, ale niewielu było śmiałków, którzy odważyli się na ten wyczyn. Na dole za to można było pograć w piłkę na boisku i potańczyć na dyskotece. Wszyscy spaliśmy razem (około 250 osób) w komorze Warzyn.  Mamy nadzieję, że ponad 12 godzin spędzonych w zdrowym mikroklimacie kopalni soli wyjdzie nam na zdrowie.

Rano, po śniadaniu, wyjechaliśmy na powierzchnię, gdzie czekało na nas piękne słoneczko i pan kierowca, który zwiózł nas do Krakowa, do Parku Doświadczeń. Tam wzięliśmy udział w ciekawej lekcji fizyki. Sami mogliśmy się przekonać jak fascynujący i magiczny jest otaczający nas świat. Następnie czekała na nas jeszcze wizyta u Jana Matejki. Zwiedziliśmy dom, w którym spędził swoje życie. Okazało się, że oprócz malarstwa jego pasją było zbieranie cennych pamiątek. Zobaczyliśmy jego świadectwo z pierwszej klasy. Ocenę celującą otrzymał z rysunku i kaligrafii. Zmęczeni i zadowoleni wróciliśmy wieczorem do Opola.

24 czerwca realizując projekt „Fascynujący świat nauki i technologii” wybraliśmy się na zajęcia terenowe.  Towarzyszyły nam 2 panie: Iwona Kępczyńska i Ewa Holc. Najpierw przeszliśmy „szlakiem pomników przyrody”, które były ukryte na placu Wolności, w MDK, a nawet na podwórkach. Potem w 2 grupach bawiliśmy się w grę terenową czyli leśne podchody. Dzięki zdobytym informacjom podczas poprzednich naszych spotkań mogliśmy rozwiązać  zadania ukryte w parku nadodrzańskim. W nagrodę za dobrze wykonane ćwiczenia poszliśmy na plac zabaw i na lody. Bardzo nam się podobają takie zajęcia.

Zakończył się kolejny pracowity rok szkolny! Doczekaliśmy się zasłużonego odpoczynku. Przed nami wakacje! Ale zanim zaczniemy wygrzewać się na plaży, zmagać się z morskimi falami, zdobywać szczyty górskie, poznawać nowe miejsca, podróżować po Polsce i świecie, podsumujmy czwartą klasę. Średnia naszej klasy jest bardzo wysoka – aż 4,52!

14 osób otrzyma świadectwo z wyróżnieniem:

13. Bławicka Wiktoria 4,75 bardzo dobre
14. Miniewski Adam 4,75 bardzo dobre

Gratulujemy!

Do zobaczenia w piątej klasie!

SZKOŁA MISTRZÓW PROGRAMOWANIA

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Obrońców Westerplatte w Opolu
ul. Reymonta 43, 45-072 Opole
tel./fax 77 454 28 89

Copyright © 2019 Szkoła Podstawowa nr 1 w Opolu Rights Reserved.