Uczniowie na zajęciach komputerowych budowali różnorodne obiekty z klocków lego sterowanych komputerowo. Gotowy obiekt po napisaniu odpowiedniego programu i podłączeniu za pomocą kabli USB do komputera mógł się poruszać, wydawać dźwięki,  komendy oraz efekty świetlne. Ćwiczenia z programowania w Scratch rozwijały zainteresowania uczniów.

 

 


Uczniowie klas IV-VI w ramach zajęć Koła Informatycznego uczestniczyli w w ciekawych zajęciach. Tematem zajęć był – „Magiczny świat robotów – cyfrowa inteligencja”. Uczniowie mogli poznać magiczny świat współczesnej techniki oraz zbudować za pomocą profesjonalnych zestawów klocków Lego wielozadaniowego robota jednocześnie świetnie się bawiąc.

 

 

 

Do budowania robota nie trzeba mieć specjalnych zdolności, wystarczy ciekawość świata i chęć spróbowania czegoś nowego. Tworzyliśmy, a potem „ożywialiśmy” nasze roboty bawiąc się i poznając tajniki tego cyfrowego świata. Naszą przygodę z robotami i klockami Lego będziemy kontynuować na zajęciach Koła Informatycznego. To naprawdę nic trudnego i świetna nauka przez zabawę!!!

 

 

 


Uczniowie z klas I-III podczas zajęć koła internetowego rozwiązywali quizy ortograficzne, krzyżówki, zagadki, rebusy, przygotowali rysunki w programie Paint. Podczas koła internetowego największym zainteresowaniem cieszyły się strony internetowe z kolorowankami oraz grami edukacyjnymi. Zajęcia prowadzi pani Danuta Górska

 

 

 


Uczniowie w ramach koła informatycznego przygotowali prezentacje multimedialne w programie Power Point na temat "Moje Marzenie". Prezentacje zostały wykonane na bardzo wysokim poziomie, zawierały tabele, rysunki, pieczątki ozdobne oraz animacje niestandardowe. Trwają przygotowania do konkursu TI  oraz konkursu Bezpieczeństwo w Internecie rozwiązujemy ciekawe testy, liczymy w systemie dwójkowym oraz kręcimy filmy.

 

 

 

Uczniowie w lekcji z zajęć komputerowych przygotowali kartki świąteczne bożonarodzeniowe w edytorach graficznych takich jak: tuxpaint, paint, mały malarz. Wystawa prac w sali 11, na III piętrze oraz w bibliotece szkolnej. Prace były przepiękne, wszystkim uczestnikom gratulujemy ciekawych pomysłów.

 

 

 

 

Na zajęciach Komputerowe ABC uczniowie przygotowywali  rysunki o różnorodnej tematyce w edytorach graficznych: Tux Paint, Mały Malarz, Paint. W rankingu ulubionych programów bezkonkurencyjnie wygrał program Tux Paint, który posiada funkcję pieczątek o tematyce z różnych dziedzin nauki i sztuki.

 

 

 

 

Uczniowie rozwiązywali krzyżówki oraz zagadki i rebusy informatyczne multimedialne internetowe. Tworzyli  programy sterujące postaciami na scenie w programie SCRATCH.

 

 

 

 

  

 

Podsumowanie Projektu Nowe Technologie na Usługach Edukacji. Przy pomocy programów Microsoft Word, Power Point, Movie Maker, XnView grupa przygotowała ciekawe prace: prezentacje multimedialne o zabytkach miasta Opola oraz albumy i plakaty, w którym zawarte zostały najciekawsze informacje autorstwa grupy oraz posługiwali się nowoczesnymi urządzeniami: skanerem, tabletem, tablicą interaktywną, aparatem fotograficznym. Wykonane prace pokazały dużą inicjatywę, pomysłowość i zaangażowanie uczniów. Uczestnicy projektu mieli okazję do wymiany doświadczeń i własnych spostrzeżeń.

Cele szczegółowe:
• zwiększenie zainteresowania uczniów nauką, przedmiotem lub grupą przedmiotów.
• przygotowanie nauczycieli do prowadzenia lekcji i zajęć dodatkowych dla uczniów z wykorzystaniem narzędzi TIK,
• realizacja zajęć dodatkowych dla uczniów ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych w zakresie TIK,
• praktyczne zastosowanie współczesnych technologii w edukacji,
• wdrożenie innowacyjnych form nauczania z wykorzystaniem TIK,

Klub Internetowy poleca ciekawe rebusy, krzyżówki, zagadki, kolorowanki, testy i quizy informatyczne

Cele zajęć informatycznych:
— Korzystanie z komputera i sieci Internet jako źródła informacji i pomocy w ich przetwarzaniu zwłaszcza w zakresie odszukiwania wiadomości uzupełniających treści nauczania różnych przedmiotów.
— Wykorzystanie sprzętu znajdującego się w pracowni informatycznej do różnych działań na rzecz szkoły (tworzenie gazetek szkolnych i klasowych, skanowania zdjęć itp.).
— Praca z uczniem zdolnym w zakresie tworzenia stron internetowych
— Powszechne stosowanie zasad etyki w korzystaniu z komputera i oprogramowania, wyrabianie poszanowania praw autorskich w zakresie programów i nowych technologii.


Zadania:
— Wspomaganie uczniów w rozpoznaniu ich własnych uzdolnień i zainteresowań w celu świadomego wyboru dalszego kształcenia.
— Zainteresowanie uczniów rozwojem wiedzy informacyjnej oraz nowymi możliwościami dostępu do informacji i komunikowania się.
— Zachęcanie do korzystania z komputerów przy założeniu, że zabawa też jest nauką, kształtowanie umiejętności pracy w grupie, dostęp do sieci Internet pod nadzorem nauczyciela, możliwość zindywidualizowania pracy z uczniem słabym i zdolnym. Przygotowanie uczniów do konkursów informatycznych.